شرایط اقامت خانوادگی در لهستان

شرایط پیوستن به خانواده در لهستان به همسر و فرزندان زیر سن قانونی محدود می شود.

اگر شما یک فرد خارجی هستید که در اقامت لهستان دارید، خانواده شما به راحتی با اخذ ویزای توریستی می توانند به

لهستان سفر کنند

اما اگر آن ها قصد دارند مدت زمان بیش تری را در لهستان سپری کنند و یا اقامت لهستان را به صورت دائم اخذ کنند می توانند از حق پیوست به خانواده در لهستان استفاده نمایند.

اگرچه باید توجه داشته باشید که پیوست به خانواده شامل حال تمامی افراد خارجی نمی شوند.
برای آن که پروسه اخذ اقامت لهستان آغاز شود، فرد اصلی باید:

اجازه اقامت دائم و یا اقامت دائم اتحادیه اروپا را داشته باشد.
اقامت موقت برای حداقل 2 سال داشته باشد.
اقامت موقت به منظور اهداف تحقیقاتی داشته باشد
کارت آبی اتحادیه اروپا داشته باشد.

چنانچه یکی از موارد بالا برای شرایط شما صدق می کند، می توانید فرآیند پیوست به خانواده را شروع کنید و درخواست برای کارت اقامت لهستان به صورت موقت برای اعضای خانواده خود را دهید.این درخواست می تواند از جانب شما در اداره استان های لهستان به همان طریقی که برای کارت اقامت خود انجام دادی درخواست دهید.به محض آن که پاسخ درخواست شما مثبت بود، همسر و فرزاندان شما می توانند برای ویزا لهستان اقدام نمایند.اگر شما شهروندی لهستان را دارید نیز به صورت مشابه درخواست شما بررسی می شود.سخت ترین حالت مربوط به به شهروندی اتحادیه اروپا است.برای آن که پیوست به خانواده در این موارد صورت گیرد باید کارت اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا را دریافت نمایید.

اخذ اقامت اروپا

اقامت لهستان

۱۰ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویزای آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا

الزامات و رویه های درخواست ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا به علت پیچیدگی کمی که دارد نیاز به آگاهی از یک سری از شرایط و قوانین دارد. نیاز یک فرد به ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا بستگی به ملیت آن فرد دارد. از این که قوانین و مقررات دریافت ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا اغلب تغییر می کنند، ما به شما رایج ترین انواع آن را ارائه می دهیم.

قوانین و شرایط اخذ ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا

ملیت هایی که به هیچ وجه نیازی به ویزا ندارند: شهروندان اتحادیه اروپا و ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوئیس.

ملیت هایی که نیازی به ویزا ندارند تا حداکثر سه ماه مجوز اقامت در آلمان را دارند.

شهروندان ایالات متحده آمریکا، آلبانی، آندورا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، استرالیا، باهاماس، باربادوس، بوسنی و هرزگوین، برزیل، برونئی دارالسلام، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، دومینیکا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس اسرائیل، ژاپن، جمهوری کره، ماکائو، مالزی، موریس، مقدونیه، مکزیک، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، نیوزیلند، نیکاراگوئه، پالائو، پاناما، پاراگوئه، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، ساموآ، سان مارینو، صربستان، سیشل، سنگاپور، سنت کیتس و نویس، تایوان، تیمور-لست، تونگا، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی، اروگوئه، ونابئو، واتیکان و ونزوئلا، که همچنین می توانند پس از ورود به آلمان بدون ویزا درخواست مجوز اقامت خود کنند .

ملیت هایی که برای هر نوع ورود به ویزای آلمان نیاز دارند: در این مورد شما حتی برای بازدید کوتاه نیاز به یک ویزا دارید. این برای اکثر کشورهای آفریقایی و بسیاری از کشورهای آسیایی صادق است. اطلاعات بیشتر در مورد ویزا برای آلمان را می توان در وب سایت وزارت امور خارجه آلمان یافت.

ویزا به طور کلی به یک هدف خاص از اقامت خود در آلمان مرتبط است (به عنوان مثال ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزای تجاری و غیره). نوع ویزا بستگی به دلایل داده شده برای ورود به کشور و همان نوع مجوز اقامت گوناگون است. تنها تفاوت این است که ویزا در خارج از آلمان صادر می شود.

پس از ورود به آلمان، ممکن است مجوز اقامت را به همان دلیلی که در ویزای شما آمده است، اخذ نماید. هدف اقامت شما در آلمان قابل تغییر نیست، به عنوان مثال شما نمی توانید با ویزای دانشجویی وارد شوید و سپس اجازه اقامت کار کنید. اگر میخواهید وضعیت اقامت خود را تغییر دهید، احتمالا لازم است که ابتدا کشور را ترک کنید تا بعدا درخواست ویزای دیگری را بدهید! به دقت به دلیلی که برای ویزا درخواست داده اید، دقت کنید، زیرا بعدا می تواند پیامدهای گران قیمت داشته باشد.

شهروندان استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند، جمهوری کره و ایالات متحده آمریکا می توانند پس از ورود به آلمان، ویزا یا اجازه اقامت خود را دریافت کنند. شهروندان کشورهای دیگر با برنامه ریزی برای اقامت طولانی تر باید قبل از ورود به کشور از طریق نزدیکترین سفارت برای گرفتن ویزای آلمان خود درخواست کنند.

مستندات و زمان انتظار مورد نیاز دریافت ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا

برای درخواست ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا، شما باید برخی از یا تمام اسناد زیر را تهیه کنید (برای سفارشی کردن سفارتخانه / کنسولگری محلی خود برای موارد خاص):

  • گذرنامه با حداقل مدت 3 ماه پس از پایان دوره ویزا درخواست شده، با دو صفحه خالی برای ویزا
  • فرم های درخواست
  • 2 عکس گذرنامه؛
  • اثبات ابزار کافی برای حمایت مالی در طول اقامت؛
  • اثبات بیمه درمانی؛
  • اثبات هدف از سفر و / یا رزرو هتل و / یا بلیط بازگشت؛
  • نامه کارفرما یا محل تحصیل اگر کارمند خود یک نامه از وکیل، حسابدار، مدیر بانک یا اتاق بازرگانی محلی داشته باشد؛

لطفا شرایط دقیق را در وب سایت سفارت محلی آلمان خود بررسی کنید. در اینجا شما می توانید یک لیست از سفارتخانه های آلمان را در خارج از کشور پیدا کنید.

باید برنامه ریزی های لازم را برای دریافت ویزا و خروج از آلمان در نظر داشته باشید. برای ویزای کوتاه مدت دو تا ده روز کاری خواهد بود، اما ویزای اقامت طولانی و یا ویزای کار ممکن است تا چند ماه طول بکشد. اگر برای ویزای خارج از کشور خود درخواست می کنید، درخواست شما به سفارت آلمان در آنجا ارجاع می شود و ممکن است طول بکشد.

منطقه شنگن

آلمان موافقتنامه شنگن را امضاء می کند که موجب گردش آزاد ساکنان کشورهای منطقه شنگن می شود. ویزای اعطا شده توسط یکی از این کشورها در کل شنگن معتبر است. مسافرت در منطقه شنگن قانونی است همانطور که در آلمان سفر می کند. اگر  با یک ویزای توریستی وارد آلمان شوید، در هر دوره 6 ماهه می توانید در آلمان و / یا هر کشور دیگری در منطقه شنگن به مدت 90 روز اقامت داشته باشید.

26 کشور عضو شنگن وجود دارد، آنها عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال ، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

راه اندازی کسب و کار در آلمان و اخذ اقامت اروپا

در ان متن مطالبی در خصوص راه اندازی کسب و کار در آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا بیان می شود. راه اندازی کسب و کار در آلمان می تواند یک کار پیچیده ای باشد. افراد باید با پنج شرکت رسمی آلمانی و همچنین الزامات قانونی، روند ثبت نام و هزینه مالیاتی که باید پرداخت کنند، آشنا باشند.

شایع ترین شکل شرکت، GmbH است (Gessellschaft mit beschrankter Haftung) که معادل یک شرکت محدود یا شرکت آموزشی ویبولیتین است. برای شروع GmbH، یک فرد باید حداقل سرمایه ثابت (Stammkapital / Grundkapital) را که حدود  €  25000 است، داشته باشد.

انواع راه اندازی کسب و کار در آلمان و اخذ اقامت اروپا

AG (Aktiengesellschaft) یک شرکت سهامی عام است که معادل یک شرکت سهامی عام یا PLC است. این شرکت باید دارای پنج عضو است و حداقل سرمایه آن از 50000 یورو شروع می شود.

GbR (Gesellschaft bürgerlichen Rechts) یک مدل شرکت انعطاف پذیر است که می تواند یک کسب و کار شخصی یا براساس یک قرارداد که توسط دو یا چند نفر به توافق رسیده، باشد.

Zweigniederlassung (یا شرکت تابعه) شعبه آلمانی یک شرکت است که در یک کشور خارجی ثبت شده است. این باید به صورت تجاری به عنوان یک شرکت تابعه ثبت شود. شرکت والدین مسئولیت این شرکت تابعه را بر عهده دارد.

و در نهایت، OHG (Offene Handelsgesellschaft)، یک مدل شرکت ساده و راه اندازی کسب و کار در آلمان است که در آن شرکای شرکت کننده دارای مسئولیت نامحدود هستند و موظف هستند که بر اساس شرایط قرارداد، کسب و کار را اداره کنند.

الزامات قانونی راه اندازی کسب و کار در آلمان و اخذ اقامت اروپا

برای شروع کسب و کار، فرد باید دو مجموعه ثبت مالیاتی، برای مالیات تجارتی در Gewerbesteueram و اداره مالیات محلی در Finanzamt را سازماندهی کند. شما همچنین باید یک دفتر اسناد رسمی استخدام کنید و کسب و کار را در دادگاه محلی ثبت کنید (Amtsgericht). شما همچنین باید مدرک اجازه اقامت آلمان (Niederlassungserlaubnis)، گذرنامه و سرمایه اولیه برای فرم شرکت انتخابی خود را داشته باشید.

 

فرایند ثبت نام و راه اندازی کسب و کار در آلمان و اخذ اقامت اروپا

هنگام راه اندازی کسب و کار در آلمان، شرکت شما باید در دفتر تجارت محلی (Gewerbeamt) ثبت شود. برای انجام این کار، به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • شناسه معتبر [Personalausweis] یا گذرنامه
  • مجوز اقامت
  • مجوز یا مجوز بسته به بخش (مانند غذا)

علاوه بر این، اگر شما قصد دارید در بخش صنایع دستی و یا یک کارت بازرگانی (Gewerbekarte) برای فعالیت هایی شبیه به بخش صنایع دستی فعالیت داشته باشید به مبلغی حدود 10 تا 40 یورو برای هزینه ثبت نام یک کارت سفارشی (Handwerkskarte) نیاز دارید.

اداره تجاری به طور خودکار به دیگر مقامات که شما باید در آنها ثبت نام کنید، از قبیل اداره مالیات، صندوق بیمه حوادث، دادگاه محلی، اداره نظارت بر تجارت، اتاق بازرگانی و تجارت یا صنایع دستی، اطلاع می دهند. و این می تواند ایده خوبی باشد که برای اطمینان از ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در آلمان، از این طرق اقدام نمایید.

پشتیبانی مالی راه اندازی کسب و کار در آلمان و اخذ اقامت اروپا

بعضی از گروه های هدف و پروژه ها می توانند از کمک های مالی و کمک های دولت آلمان بهره مند شوند. برای مثال، کسانی که بیکار هستند و به دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستند ممکن است واجد شرایط دریافت کمک مالی از اداره اشتغال شوند.

کمک های دولتی نیز می تواند صادر شود، اگر چه حداقل یک سال از استخدام قبلی در کشور نیاز دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کمک های دولتی و کمک های مالی، اطلاعات را از همکاران ما بخواهید. افرادی که مایل به راه اندازی کسب و کار در آلمان و اخذ اقامت اروپا می شوند، می توانند برای خدمات آنلاین زبان انگلیسی که توسط وزارت اقتصاد و تکنولوژی آلمان ارائه شده است، درخواست دهند. این دوره تمرکز بر استراتژی های کسب و کار است و راهنمایی هایی در مورد نحوه اجرای یک شرکت موفق ارائه می دهد. افراد می توانند تضمین خصوصی را نیز ارائه دهند تا زمانی که آنها بتوانند در هر زمانی معامله را انجام دهند. بانک های تضمین همچنین تضمین های پیشنهادی را ارائه می دهند و وام گیرنده را با بانک خود برای پرداخت وام لینک می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص راه اندازی کسب و کار در آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا با کارشناسان ما در مرکز تماس حاصل فرمایید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

در این متن سعی داریم انواع مجوز اقامت آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا را بررسی کنیم. در ابتدا آگاهی از شرایط یک سری از کشورها جهت دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا لازم است. در این خصوص بجز شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوئیس که تنها نیاز به ثبت نام در اداره ثبت خود را دارند، هرکسی که در بیش از 3 ماه در آلمان اقامت دارد، باید اجازه اقامت خود را بدست آورد.

شرایط دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

مجوز اقامت توسط دفتر مهاجرت محلی شما (Ausländeramt) صادر می شود. برای درخواست اجازه اقامت برای اولین بار اقامت خود را در Einwohnermeldeamt اداره محلی (اداره ثبت نام) ثبت کنید، جایی که می توانید فرم درخواست برای اجازه اقامت را نیز دریافت کنید.

به غیر از یک سری کشورها که لیست آنها موجود است، شهروندان کشورهای دیگر مجاز به درخواست ویزا از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور محل اقامت خود قبل از ورود می باشند. افرادی که در آلمان کار می کنند و در خارج از کشور (کارگران مرزی) زندگی می کنند باید برای مجوز اقامت آلمان در محل کار خود درخواست مجوز اقامت کنند.

مدارک لازم جهت دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

هنگام درخواست مجوز اقامت آلمان، شما باید برخی از یا تمام اسناد زیر را تهیه کنید:

  • یک کارت شناسائی معتبر یا گذرنامه با ویزا
  • دو عکس گذرنامه بیومتریک
  • گواهی تولد شما و گواهی ازدواج شما (در صورت لزوم)
  • اثبات بیمه درمانی
  • ثبت نام اقامت شما (Anmeldebestätigung)
  • اثبات وسایل حمایت (معمولا نامه ای از کارفرمای شما) یا – در مورد دانشجویان یا غیر کارمند – از منابع مالی کافی (Finanzierungsnachweis – حدود 700 € / month). کارگران مجبور نیستند وضعیت مالی خود را ثابت کنند.
  • قرارداد اجاره شما (در صورت لزوم)
  • گواهی بهداشت برای مجوز اقامت (Gesundheitszeugnis für Aufenthaltserlaubnis)، که می تواند از هر پزشک آلمانی یا اداره بهداشت محلی (Gesundheitsamt) به دست آید. گواهینامه ها در حدود 150 یورو از پزشک هزینه می کنند و یا حدود 75 یورو از Gesundheitsamt هزینه می شود.
  • گواهی رفتار خوب (Führungszeugnis) که می تواند از سفارت یا کنسولگری کشور شما بدست آید.

علاوه بر این و بسته به موقعیت شما در طول اقامت شما در آلمان شما همچنین باید یکی از اسناد زیر را به اثبات رسانید:

  • کارمندان: مدارک استخدامی یا پیشنهاد اشتغال (معمولا یک قرارداد کاری یا نامه از کارفرمای شما)
  • دانش آموزان: مدرک ثبت نام در دانشگاه
  • خود اشتغالی: اثبات وضعیت شما، مانند عضویت در یک سازمان حرفه ای یا تجاری، شماره مالیات بر ارزش افزوده یا ثبت نام در ثبت نام تجاری
  • کارگران مرزی (به عنوان مثال افرادی که در آلمان زندگی می کنند و در یک کشور عضو اتحادیه اروپا زندگی می کنند و حداقل یک بار در هفته به آنجا می روند): مدارک اشتغال و مدرک تحصیلی که در آن کشور اقامت دارید.

شرایط اداره مهاجرت برای دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

قبل از رفتن به اداره مهاجرت محلی، باید از آخرین جزئیات مطلع شوید. الزامات اغلب تغییر می کنند، بنابراین شما باید سعی کنید تا اطلاعات را به همان اندازه که ممکن است دریافت کنید.

هنگامی که نوبت شما می رسد، شما برای مصاحبه دعوت می شوید که معمولا در حدود 10 دقیقه طول می کشد. کارشناس اسناد شما را بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که کامل است. اگر نقصی در مدارک شما باشد، به شما عودت خواهد شد و مجبور خواهید بود روز دیگری را برای مصاحبه انتخاب کنید.

درخواست شما برای اجازه اقامت معمولا طی یک یا دو هفته انجام می شود. در این زمان گواهی می شود که شما منتظر مجوز اقامت آلمان هستید.

 

اجازه اقامت شما تنها زمانی معتبر است که همراه با سند هویت ملی شما نمایش داده شود. اگر پاسپورت شما در حالی که در آلمان هستید تمام شود، باید زمانی که گذرنامه جدید خود را دریافت می کنید، مجددا درخواست مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا را شروع کنید. اگر گذرنامه شما در آینده نزدیک به پایان برسد، قبل از اتمام تاریخ آن، آن را تمدید کنید تا بدون هیچ زحمتی برای درخواست اقامت دوبار استفاده کنید.

شرایط شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

شهروندان غیر اتحادیه اروپا تحت قانون Ausländergesetz (قانون بیگانگان) اداره می شوند و با توجه به دلیل اقامت، وضعیت های مختلفی به دست می آورند. در این خصوص با همکاران ما در مرکز یورو اقامت تماس حاصل فرمایید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

مالیات تجاری در آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا

قوانین مالیات تجاری در آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا موضوعی است که برای کسانی که قصد ثبت شرکت تجاری در آلمان را دارند، مهم است. آلمان هشتمین و امن ترین کشور در خصوص پرداخت مالیات در جهان است. در آلمان بسیاری از انواع مالیات مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد و فردی که مایل به راه اندازی کسب و کار خود می باشد، باید از مهم ترین آنها آگاه باشد. قوانین مالیات تجاری در آلمان و اخذ اقامت اروپا مسئله پیچیده ای نیست و تنها با رعایت قوانین می توان به آسانی از این مرز نیز گذشت.

اگر در بیش از 6 ماه متوالی در آلمان زندگی کرده باشید، شما به عنوان یک “مقیم عادی” در نظر گرفته شده اید و باید مالیات بر درآمد و دارایی های خود را پرداخت کنید. اشخاصی که بیش از 6 ماه در آلمان زندگی نکرده اند، به عنوان ساکن مالیاتی محسوب نمی شوند و بنابراین فقط مالیات حاصل از درآمد را پرداخت می کنند.

پرداخت مالیات تجاری در آلمان و اخذ اقامت اروپا

همه شرکت ها باید مالیات بر درآمد را صرف نظر از اینکه کسب و کارشان به چه صورت است، پرداخت کنند. افرادی که مایل به کسب و کار هستند، باید 25٪ از مالیات شرکت ها را نیز پرداخت کنند، در غیر این صورت به عنوان Körperschaftsteuer شناخته می شود. به طور متوسط ​​18 درصد از مالیات آنها به مالیات تجاری شهرداری یا Gewerbesteuer خواهد رسید.

اگر مدل کسب و کار AG یا GmbH را انتخاب کنید، شما همچنین باید 25٪ مالیات شرکت یا Körperschaftsteuer را پرداخت کنید. بسته به مورد، هر دو 19٪ یا 7٪ به مالیات بر ارزش افزوده یا Mehrwertsteuer – همچنین به عنوان مالیات بر ارزش افزوده شناخته می شود.

اگر شرکت شما وابسته به یکی از کلیساهای تاسیس شده در آلمان باشد، 8٪ یا 9٪ به مالیات کلیسا و 5/5٪ نسبت به اضافه هزینه همبستگی خواهد رسید.

بازگشت مالیات بر درآمد باید تا 31 مه سال پس از آن که درآمد دریافت شده، ثبت شود. اگر از کمک یک مشاور مالیاتی استفاده می کنید، باید برای پرداخت مالیات تجاری در آلمان طبق فرمتی به صورت خودکار تا 30 سپتامبر صادر می شود، عمل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرداخت مالیات تجاری در آلمان و شرایط ااخذ اقامت اروپا با همکاران ما در مرکز تماس حاصل فرمایید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

v

استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا

نحوه استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا جزو موضوعاتی است که آگاهی از آن برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، مفید است. قانون اجازه اقامت و اجازه کار در آلمان بسیار محدود است. اصل اساسی این است که جلوگیری از ورود خارجی ها به آلمان به منظور جستجوی کار در اینجا با توجه به نرخ بیکاری بالا در آلمان است.

استثنائاتی هم در خصوص استخدام افراد خارجی در آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا از این طریق موجود است اما در اینجا بطور کلی صحبت می شود. کارکنان آلمانی یا سایر شهروندان ممتاز از اتحادیه اروپا یا خارجی که قبلا اجازه اقامت و کار دارند، نمی توانند برای مشاغل زیادی درخواست دهند. اما در حالت کلی به نفع جمهوری فدرال آلمان است که اجازه ورود و استخدام افراد خارجی در آلمان را به متقاضیان بدهد.

این شرایط بسیار پیچیده برای استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا دشوار است. از طرفی به متقاضی توصیه می شود اطلاعات دقیق مربوط به شغل خود، شرکت کارفرما، اهداف کسب و کار را ارائه دهد که می توان با این موارد متقاضی خاص و شرایط ویژه متقاضی که نشان می دهد او طبق مقررات کار درخواست داده است، بررسی کرد. به صورت غیر رسمی، اما به وضوح، اولویت برای شاخه های خاصی است که به عنوان مطلوب برای اقتصاد در آلمان مانند تکنولوژی بالا، صنعت، انرژی، کسب و کار خلاقانه وجود دارد. یکی دیگر از مزیت های ناشی از وضعیت زمانی است که شرکتی که متقاضی می خواهد در آن کار کند یک سرمایه گذاری خارجی باشد، زیرا این سرمایه گذاری ها به طور کلی خوشایند است و به راحتی قابل توضیح است که آنها می خواهند حداقل تا حدی و حداقل به طور موقت کارکنان خود را راضی نگه دارند.

در یک دستورالعمل ویژه که شرایط نامناسب برای اجازه کار و استخدام افراد خارجی در آلمان را دارد، لیستی نیز وجود دارد که مشاغلی خاص دارند که در آن مجوز کار به طور معمول اعطا شده و در نتیجه مجوز اقامت باید صادر شود. این لیست شامل شغل هایی مانند Au-Pair-Girl / Boy، کمک به خانه، پرستاران، هنرمندان کارگری برای فیلم خارجی و یا تولید تلویزیون است.

امکان دیگری که وجود دارد این است که از انجام پروانه مجوز کار اجتناب شود، پس فقط مجوز اقامت باید کسب شود. این دستورالعمل در مورد مجوزهای کار، روابط کاری خاصی را که نیازی به چنین مجوزی ندارند فهرست می کند، مثلا اگر پروانه متقاضی صادر شده باشد، او بخشی از هیئت مدیره است یا سایر قدرت های برجسته دیگر. بالاتر از آن، سایر کارهای کوتاه مدت (کمتر از 3 ماه اشتغال در آلمان) در این دستورالعمل مربوط به مشاغل بسیار خاص (مانند نصب وسایل فنی وارد شده به آلمان توسط شرکت خارجی، ورود ورزشکاران خارجی، هنرمندان و غیره) در این فهرست قرار دارد.

روش استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا

تمام فرم های درخواست و محوطه مانند قرارداد کار، مدارک و غیره باید در کنسولگری آلمان ارسال شود. این کنسولگری آنها را بررسی می کند و آنها را به آژانس محلی در شهر آلمان که مسئولیت مجوز اقامت در منطقه ای است که متقاضی می خواهد کار کند، منتقل می کند. این آژانس محلی یک بررسی طولانی از مقالات را انجام می دهد. آنها وضعیت اقتصادی شرکت که متقاضی می خواهد کار کند، به ویژه بدهی های مالیاتی، ثبت نام ها و غیره بررسی خواهند کرد. علاوه بر این سوابق متقاضی مورد بررسی قرار می گیرند (اقامت دائم در آلمان، اخراج، پرونده های کیفری، عدم ورود به آلمان در ثبت شونده و غیره). و بالاخره آنها درخواست را برای آژانس کاری برای دریافت رضایت خود نیز ارسال می کنند.

آماده سازی فرم های درخواست، محوطه ها و نامه های همراه باید با دقت انجام شود، زیرا تاثیر گسترده ای در روند بعدی دارد. هنگامی که یک تصور غلط ایجاد شده است، قانع کردن مقامات از اعتبار و احترام متقاضی، بسیار دشوار است.

با وجود آمادگی کامل، متقاضی باید در حدود 3-6 ماه وقت داشته باشد، اقدام کند که این وابسته به آژانس محلی است – برلین به کندی روند شناخته شده است، برخی از مناطق دیگر کمی سریع تر –  این عاقلانه است که در هنگام کار بر روی پرونده با ادارات ارتباط برقرار کنید، زیرا سوء تفاهم ها یا مشکلات می توانند بلافاصله حل شوند، مستندات می تواند تکمیل شود، در صورتی که از دست رفته باشد یا نیاز به یک پشتیبان داشته باشد. با توجه به تجربه ما با مقامات، ما می توانیم بلافاصله معلوم کنیم که چه کسی در مورد پرونده کار می کند، تا چه حد روند روبراه شده است.

 

این روش با تصویب تصمیم برای صدور ویزای ورود به منظور کسب اجازه اقامت و استخدام افراد خارجی در آلمان پس از ورود به آلمان و اخذ اقامت اروپا یا با انحلال درخواست پایان می یابد. در مورد دوم، ممکن است ظرف 2 هفته پس از دریافت تصمیم منفی، به یک روش “ارتقاء” به اصطلاح وارد شود. این روش تجدیدنظرخواهی به عنوان روش برای بازبینی پرونده یک بار دیگر عمل می کند و همچنین در صورت لزوم متقاضی می تواند اسناد بیشتری را ارائه دهد. این روش دوباره می تواند از 2 هفته تا 6 ماه طول بکشد. با این وجود اگر کنسولگری به تصمیم منفی برسد، متقاضی حق درخواست تجدیدنظر در تصمیم دادگاه اداری برلین را ظرف مدت یک ماه پس از دریافت تصمیم رسمی می گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا با کارشناسان ما در مرکز تماس حاصل فرمایید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

شهروندی آلمان و اخذ اقامت اروپا

در این مطلب سعی بر این است که اطلاعاتی در خصوص شهروندی آلمان و اخذ اقامت اروپا برای عزیزانی که قصد مهاجرت دارند، بیان شود. شهروندی آلمان پروسه ای است که پس از چند سال اعمال می شود. برای تبدیل شدن به یک شهروند آلمانی و اخذ اقامت اروپا، شما معمولا باید 8 سال ساکن آلمان باشید و شرایط خاص آن را انجام دهید.

شرایط کسب شهروندی آلمان و اخذ اقامت اروپا

برای بدست آوردن شهروندی آلمان و اخذ اقامت اروپا شما باید تمام یا بیشتر شرایط زیر را انجام دهید:

  • Aufenthaltserlaubnis معتبر یا اجازه اقامت Aufenthaltsberechtigung
  • حداقل 8 سال در آلمان زندگی کنید.
  • تضمین معیشتی شما و وابستگان شما بدون استفاده از رفاه اجتماعی یا مزایای بیکاری (استثنائات برای افراد زیر 23 سال)
  • دانش کافی از زبان آلمانی (سطح B1)
  • سوگند قانون اساسی آلمان
  • شما باید شهروندی سابق خود را رها کنید (هرچند استثنا برای این است)
  • هیچ محکومیت جنایی در گذشته نداشته باشید.

همسر و فرزندان اغلب می توانند شهروندی آلمان را دریافت کنند حتی اگر 8 سال در آلمان زندگی نکرده اند. شرایط شهروندی آلمان و اخذ اقامت اروپا برای همسران شهروندان آلمانی، به ای نصورت است که باید دو سال از ازدواج این زوج گذشته باشد.

شهروندی آلمان و اخذ اقامت اروپا با تولد کودک

شهروندی آلمان توسط ارث بری از والدین و نه محل تولد تعیین می شود. کودکان با مادر یا پدر آلمانی به طور خودکار در هنگام تولد شهروندی آلمان را دریافت می کنند. اما همه بچه های متولد شده در آلمان به طور خودکار آلمانی نیستند، در واقع صد هزار کودک غیر آلمانی هر ساله به دنیا می آیند.

اگر هر دو والدین خارجی هستند، پس از آن کودک به طور خودکار شهروندی آلمان را از تولد دریافت می کند، اگر یکی یا بیشتر از والدین در مدت 8 سال به طور قانونی در آلمان زندگی می کنند و دارای Aufenthaltsberechtigung معتبر یا Aufenthaltserlaubnis نامشخص برای مدت سه سال هستند، این کودکان از شهروندی آلمانی  برخوردار می شوند و پس از آن در سن 18 سالگی انتخاب شهروندی به تمایل آنها انتخاب می شود.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

اخذ اقامت اعضای خانواده در آلمان و کسب اقامت اروپا

چگونگی اخذ اقامت اعضای خانواده در آلمان و کسب اقامت اروپا در این مطلب بطور خلاصه برای شما عزیزان آورده شده است.  Familiennachzug (پیوند خانواده) اصطلاح مورد استفاده برای توصیف حق اقامت خانواده خود در آلمان میباشد در صورتی که یکی از اعضای خانواده در حال حاضر در کشور آلمان ساکن است.

شهروندان اتحادیه اروپا که در آلمان کار می کنند، می توانند اقامت خانواده هایشان، از جمله همسر، فرزند زیر 21 سال، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را در آلمان بگیرند، به شرطی که از لحاظ مالی توانایی کافی داشته باشند و بتوانند فضای زندگی مناسبی را فراهم کنند. حق اخذ اقامت اعضای خانواده در آلمان و کسب اقامت اروپا برای کسانی که شهروند اروپا نیستند نیز اعمال میشود. اعضای خانواده نیازی به اجازه کار ندارند تا استخدام شوند.

شرایط اخذ اقامت اعضای خانواده در آلمان و کسب اقامت اروپا

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا با مجوز اقامت اعضای خانواده در آلمان و کسب اقامت اروپا، معمولا شامل کودکان زیر 18 سال، همسران و بعضی دیگر از اعضای خانواده می باشند. پیوند خانواده (Familiennachzug) تنها زمانی رخ می دهد که شرایط خاصی از قبیل اندازه مسکن، توانایی شخص ساکن برای حمایت از وابستگان و دانش پایه ای از آلمان، برآورده شود.

برخی از یادداشت ها در مورد ازدواج و کسب اقامت اروپا

افرادی که قصد کسب اقامت اروپا را دارند میتوانند همسران خود را به آلمان بیاورند این در صورتیست که همسر در حال حاضر در آلمان دارای اجازه اقامت معتبر (Aufenthaltserlaubnis) باشد. اگر فرد مجوز اقامت موقت یا اقامت دائم (Aufenthaltserlaubnis) داشته باشد، همسر او حق اخذ اقامت اعضای خانواده در آلمان را دارد، در صورتی که ازدواج آنها قبل از اینکه اقامت بگیرد انجام شده باشد و در زمان درخواست . هر دو نفر باید 18 سال یا بیشتر باشند.

حقوق زوجین در صورتی که جدا شوند، اعطا میشود اما به شرط آنکه از زمان ازدواج آنها دو سال گذشته باشد. اگر زن و شوهری قبل از دو سال جدا شوند، حقوق اقامت مستمری تنها در موارد خاص اعطا می شود.

شرایط سفر به آلمان جهت بازدید اعضای خانواده

اگر دوستان یا اعضای خانواده شما از خارج از کشور مایل به بازدید شما در آلمان هستند، شامل انجام مقرراتی است که باید انجام شود. بازدیدکنندگان قبل از آمدن باید یک ویزا دریافت کنند حتی اگر فقط بخواهند به طور مختصر در آلمان بمانند. از آنجا که مأموریت های دیپلماتیک آلمان در هنگام تخصیص ویزا معافیت قابل توجهی دارند، اغلب روابط خانوادگی به حساب می آیند و خانواده های نزدیک نیز اغلب ویزا می گیرند.

برای کسب یک ویزا، بازدیدکننده شما باید ثابت کند که برای تأمین مالی اقامت خود در آلمان، دارای امکانات لازم است. برای اثبات این، معمولا باید یک فرم را در اداره مهاجرت محلی امضا کند تا تضمین کند که هزینه های زندگی بازدید کننده شما در صورت لزوم (Verpflichtungserklärung) را پوشش می دهد. دفتر مهاجرت اغلب برای پردازش این هزینه، مبلغی را تقبل میکند.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

اخذ اقامت لهستان و آداب و رسوم مردم کشور

بهتر است برای اخذ اقامت لهستان توضیحات بیشتری راجب شرایط آداب رسوم و فرهنگ آن کشور بدانیم .کشور لهستان  یک کشور اروپایی درمرکز اروپا شرقی محسوب می شود.طبق آمار  جمعیت این کشور در حدود 38 میلیون نفر تخمین زده می شود که حدود (94٪) لهستانی هستند. زبان رسمی این کشور زبان لهستانی می باشد. ارز رسمی این کشور زلوتی (PLN) است. این کشور یک دولت عضو افتخاری از اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است، که مزایای بسیاری برای ساکنان آن فراهم می کند.

ورشو، پایتخت لهستان و همچنین بزرگ‌ترین شهر این کشور است. به‌طور کلی این شهر دارای آب و هوای سرد و معتدلی است که در صورت اخذ اقامت لهستان شرایط آب و هوایی خوبی برای شهروندان رقم می زند، اما بهترین زمان سفر به ورشو، فصل پاییز و بهار است.کشور لهستان، قدمتی چند هزار ساله و فرهنگی به خصوص دارد. جمعیت این کشور از لحاظ نژادی، همگن و یکدست است و اقلیت‌هایی همچون بلاروس‌ها، لیتوانی‌ها و اسلواکی‌ها نیز در نزدیک مرزهای آن زندگی می‌کنند و جمعیت محدود آلمانی‌ها هم در جنوب غربی شهر «اوپوله» (Opole) متمرکز هستند. البته به تازگی مهاجرت‌های بیشتری به سمت پایتخت، یعنی شهر ورشو و دیگر شهرها صورت می‌گیرد. لهستانی‌ها همیشه پذیرای هنرمندان در کشورشان بوده‌اند و فرهنگ‌های جدیدتر را به داخل کشور راه داده‌اند تا فرهنگ خودشان بیشتر از قبل، زنده و پویا شود.

غذا و نوشیدنی های لهستان

کمپوت، ریشه‌ای اسلاوی دارد و از نوشیدنی‌های بومی لهستان به شمار می‌رود که آن را به شکل گرم یا سرد سرو می‌کنند. از غذاهای معروف این کشور می‌توان به «بیگوس» (Bigos)، «پیروگی» (Pierogi)، کالباس، «کوپیتکا» (Kopytka) و «سوپ روسول» (Rosół) اشاره کرد. همچنین «ویگیلیا» (Wigilia)، نام غذای مخصوصی است که در شب کریسمس خورده می‌شود.

آداب و رسوم و برگزاری جشن ها

از آن جایی که بیشتر مردم از دین مسیحیت پیروی می‌کنند، جشن‌های مربوط به آن با شور و هیجان گسترده‌ای برگزار می‌شود. جشن سال نو، عید پاک، کریسمس و «غرق شدن مارزانا» از جمله فستیوال‌‌های معروف این کشور به شمار می‌روند. «غرق شدن مارزانا» (Drowning of Marzanna)، نمادی برای خداحافظی با زمستان و آغاز بهار است و غرق کردن آدمک مارزانا در رودخانه، نابودی بدی‌ها را نشان می‌دهد. کریسمس، مهم‌ترین جشن در لهستان به حساب می‌آید و مانند بسیاری از کشورهای دیگر برگزار می‌شود و بچه‌ها از «سنت نیکولاس» (Saint Nicholas) کادو دریافت می‌کنند. یکی از رسم‌های مخصوص کریسمس در این کشور، تکه کردن و سهیم شدن در ویفرهای نازک با یکدیگر است که نمادی از دوستی می‎باشد و مردم برای هم آرزوی سلامت و خوشبختی می‌کنند. «جشن عید مقدسان» نیز جشنی مذهبی است که در این روز، مردم به قبرستان می‌روند و به عزیزان از دست رفته‌شان سر می‌زنند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ اقامت لهستان لطفا با کارشناسان ما در مرکز تماس حاصل فرمایید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

زیباترین شهر برای اخذ اقامت لهستان

بهتر است قبل از تصمیم برای مهاجرت و اخذ اقامت لهستان راجب به شهرهای لهستان بیشتر بدانیم .کراکوف یکی از زیباترین شهر های لهستان می باشد و به شهر جادویی معروف است چون زیبایی های آن در تمام اروپا بی نظیر است.لهستان کشور اشراف زاده ها است و شهر کراکوف هم مدل اشرافی دارد. بسیاری از مسافرانی که برای اولین بار به کراکوف سفر کرده‌اند در مدت اندکی در این شهر احساس در خانه بودن می‌کنند شهری که در همان نگاه اول دلفریبی خود را به رخ می‌کشد. کراکوف زمانی دور پایتخت لهستان بود و در سال 1609 این مقام را به ورشو واگذار کرد‌ اما آثار تاریخی بسیار آن باعث شد مرکز این شهر در سال 1978 جزو میراث جهانی یونسکو شود.کراکوف را «شهر جادویی» می‌نامند؛ جایی که رمز و راز تاریخی ویژه‌ای دارد. در این شهر هر سنگی یک داستان دارد و نیز آماده باشید که آهنگ‌ها، نواها و غزل‌های شور‌انگیز در کمین‌تان هستند. کراکوف یکی از معدود شهرهای لهستان است که گنجینه‌های هنر و معماری آن از تخریب ارتش هیتلر در جنگ جهانی جان سالم به در برده است.

اخذ اقامت لهستان و زیبایی شهر کارکوف

مردم شهر اعتقاد دارند که این موهبت را مدیون سنگ جادویی و چاکرای انرژی کراکوف هستند. این سنگ که در تپه واول(Wawel) قرار دارد، به باور محلی‌ها شهر را در برابر نیروهای شیطانی محافظت می‌کند. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به قلعه سلطنتی، میدان رینک گووونی (RynekGłówny) که بزرگ‌ترین میدان قرون وسطای اروپاست،

هنر در شهر کراکوف هنوز به رشد خود ادامه می‌دهد. این را می‌توان از گالری‌های بی‌شمار، سالن‌های تئاتر، کنسرت و همچنین جشنواره‌های متعدد فرهنگی آن دریافت. این شهر زنده و آرام برای کافه‌های همیشه سرسبز و رستوران‌های لذیذ خود هم مشهور است. گرچه کراکوف دیگر مقر دولت لهستان نیست،

قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان در کراکوف قرار دارد؛ دانشگاهی که بیش از 650 سال قدمت دارد. دانشگاه یاگیلونیان (Jagiellonian) که بهترین کالج لهستان است، در پایان سده 15 به‌عنوان یک بنای گوتیک پرزرق و برق تاسیس شد. کوپرنیک، ستاره شناس مشهور در این دانشگاه تحصیل کرده است. بازدید از حیاط کالج رایگان است و در محوطه آن رویدادها و امکانات فرهنگی و هنری مانند تئاتر و کنسرت فضای باز برپاست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ اقامت لهستان با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

اقتصاد لهستان و شرایط اخذ اقامت لهستان

یکی از محاسن کشور لهستان جهت اخذ اقامت لهستان اقتصاد موفق این کشور می باشد کشور لهستان دومین اقتصاد بزرگ اروپای مرکزی است،در اروپا از جایگاه ششم برخوردار است و بزرگترین در میان کشورهای اروپایی تازه استقلال یافته می باشداز سال 1990 لهستان یک سیاست آزاد سازی اقتصادی را دنبال کرده است و اقتصاد آن در اتحادیه اروپا تنها برای جلوگیری از رکود اقتصادی سال 2008-2009 بوده. قبل از رکود اقتصادی سال 2000 اقتصادی با نرخ سالانه بالای 6% رشد داشته است.

اهمیت اقتصاد در اخذ اقامت لهستان

لهستان در سراسر جهان از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه جهانی 20 و طبق طبقه یندی به عنوان اقتصادی درآمد بالا می باشد. بزرگ ترین بخش اقتصاد آن از بخش خدمات صنعت و کشاورزی می باشد.با توجه به اداره آمار مرکزی لهستان، لهستان در سال 2010 با نرخ رشد اقتصادی 9/3 درصدی که یکی از بهترین نتایج در اروپا بوده. در سال 2014 رشد اقتصادی آن 4/3 درصد و انتظار می رود که 7/3 درصد در سال 2015 و 9/3 درصد در سال 2016 شود.

اشتغال و اهمیت آن در اخذ اقامت لهستان

هنگام فرایند استخدام در لهستان ، صاحبان کسب و کار بایستی قانون کار در لهستان را رعایت نمایند. چرا که این سند قانونی رابطه کارفرما و کارکنان را مشخص خواهد کرد و مجموعه ای از اصول نظیر: موافقتنامه فسخ اشتغال، پاداش، مسائل ایمنی و بهداشتی در محل کار تعیین خواهد شد.

لهستان یکی از مقاصد جذاب کسب و کار در مرکز اروپا خواهد بود. کشوری که فرصت های متعددی را برای راه اندازی کسب و کار جدید ایجاد کرده است. همچنین این کشور سیاست هایی را در جهت رویارویی با بحران های مالی در نظر گرفته است. چرا که دولت در جهت ثبات اقتصادی تلاش های چشمگیری داشته است. سرمایه گذاران خارجی که به دنبال شروع کسب و کار در لهستان می باشند قادر به کشف و انتخاب گزینه های کسب و کار کوچک نیز خواهند بود

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ اقامت لهستان با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید.

  • euroeghamat euroeghamat