شرایط اقامت خانوادگی در لهستان

شرایط پیوستن به خانواده در لهستان به همسر و فرزندان زیر سن قانونی محدود می شود.

اگر شما یک فرد خارجی هستید که در اقامت لهستان دارید، خانواده شما به راحتی با اخذ ویزای توریستی می توانند به

لهستان سفر کنند

اما اگر آن ها قصد دارند مدت زمان بیش تری را در لهستان سپری کنند و یا اقامت لهستان را به صورت دائم اخذ کنند می توانند از حق پیوست به خانواده در لهستان استفاده نمایند.

اگرچه باید توجه داشته باشید که پیوست به خانواده شامل حال تمامی افراد خارجی نمی شوند.
برای آن که پروسه اخذ اقامت لهستان آغاز شود، فرد اصلی باید:

اجازه اقامت دائم و یا اقامت دائم اتحادیه اروپا را داشته باشد.
اقامت موقت برای حداقل 2 سال داشته باشد.
اقامت موقت به منظور اهداف تحقیقاتی داشته باشد
کارت آبی اتحادیه اروپا داشته باشد.

چنانچه یکی از موارد بالا برای شرایط شما صدق می کند، می توانید فرآیند پیوست به خانواده را شروع کنید و درخواست برای کارت اقامت لهستان به صورت موقت برای اعضای خانواده خود را دهید.این درخواست می تواند از جانب شما در اداره استان های لهستان به همان طریقی که برای کارت اقامت خود انجام دادی درخواست دهید.به محض آن که پاسخ درخواست شما مثبت بود، همسر و فرزاندان شما می توانند برای ویزا لهستان اقدام نمایند.اگر شما شهروندی لهستان را دارید نیز به صورت مشابه درخواست شما بررسی می شود.سخت ترین حالت مربوط به به شهروندی اتحادیه اروپا است.برای آن که پیوست به خانواده در این موارد صورت گیرد باید کارت اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا را دریافت نمایید.

اخذ اقامت اروپا

اقامت لهستان

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نحوه دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا

در این متن چگونگی دریافت شماره NIE در اسپانیا و مراحل اخذ اقامت اروپا بطور خلاصه مطرح میشود. NIE مخفف “Número de identidad de extranjero” است که به عنوان “شماره شناسایی برای خارجی ها” ترجمه می شود.

هدف از دریافت شماره NIE در اسپانیا

هدف اصلی از دریافت شماره NIE برای اسپانیا کنترل مالی است. بدون شماره NIE اسپانیا، مقامات مالیاتی اسپانیا قادر به ارزیابی و یا پردازش پرداخت های مالیاتی سالانه مانند مالیات بر درآمد (IRPF) و مالیات ثروت سالانه (Patrimonio) نیستند، که هر دو توسط صاحبان ملک های غیر مجاز پرداخت می شود. عدم پرداخت این مالیات می تواند جریمه سنگینی در پی داشته باشد.

دریافت شماره NIE در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا

برای کسانی که به خرید یک ملک در اسپانیا یا تبدیل شدن به یک ساکن اسپانیایی فکر می کنند، ابتدا باید اسنادی که برای دریافت شماره NIE لازم است را آماده نمایند. یکی از دلایل اینکه چرا باید شماره NIE را دریافت و نگهداری نمایید این است که اولا اگر شما ملکی را در اسپانیا خریداری کنید اما در کشور خود اقامت داشته باشید، بدون دریافت شمارهNIE این امر میسر نیست. کسانی که در اسپانیا اقامت دارند نیز ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد و ثروت هستند و همچنین هنگام درخواست مجوز کسب و کار، خرید یک وسیله نقلیه، بیمه اموال یا ثبت نام در برنامه بهداشت ملی داستن  دریافت شماره NIE امری ضروری و لازم است. اگر چه چند روش برای دریافت شماره NIE  و اخذ اقامت اروپا وجود دارد، از جمله از طریق یک کنسولگری اسپانیایی در هر کشوری و یا درخواست از طریق یک شخص ثالث، اما این مقاله در مورد درخواست خود شخص برای NIE در اسپانیا است. با این حال اگر شما فرد تازه وارد به اسپانیا هستید، قویا پیشنهاد میکنیم از روش شخص ثالث برای دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا بهره بگیرید.

الزامات مستندات دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا

به نفع شما است که حداقل شش هفته قبل از امضای خرید ملک مراحل تقاضا برای دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا را انجام دهید. زیرا اگر در حین خرید ملک این شماره را نداشته باشید ممکن است مجبور به پرداخت جریمه های بیشتری شوید. آماده سازی اسناد باید بطرز صحیح انجام شود.

مدارک دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا

شما یک گذرنامه با فتوکپی، دو عکس گذرنامه و دو نسخه تکمیل فرم درخواست رسمی NIE خواهید داشت که می توانید آن را آنلاین دریافت کنید. همچنین ممکن است لازم شود که جزئیات آدرس خود را در اسپانیا داشته باشید؛ اگر چه به سادگی می توانید از آدرس فردی که ساکن کشور اسپانیاست استفاده کنید.

روش دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا

پس از ارسال درخواست دریافت شماره NIE خود، یک نامه رسمی دریافت خواهید کرد که در آن مراحل را به شما یادآوری میکند در غیر اینصورت، شما می توانید شماره NIE خود را از دفتری که در آن درخواست خود را ثبت کرده اید پیگیری کنید.

شما مجبور نیستید بصورت شخصی برای دریافت شماره NIE خود اقدام کنید – هر کسی می تواند برای شما اقدام کند در صورتی که وکالت رسمی از طرف شما را ارائه دهد.

زمان لازم برای دریافت شماره NIE بسیار متفاوت و بستکی به منطقه شما است. در حالی که در اکثر مناطق حدود 15 روز یا بیشتر میباشد و در بعضی از مناطق مانند Oviedo در آستوریاس (شمال اسپانیا) بطور معمول 15 روز است.

به طور کلی، سریعترین راه برای دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا از اداره مالیات محلی از یکی از ایستگاه های تعیین شده پلیس است. این روال از طریق اداره مالیات چند روز ممکن است طول بکشد، در مقایسه با روال چند هفته ای طرق دیگر. درخواست از طریق اداره مالیات، بدین معنی است که اداره مالیات اسپانیا از وضعیت شما به عنوان مالک در اسپانیا آگاه است. این به این معنی است که اداره مالیات برای مالیات مربوط به مالکیت اموال در اسپانیا، مانند مالیات بر درآمد و مالیات بر درآمد (IRPF) که تمام مالکان مالکیت در اسپانیا پرداخت می کنند، آگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل دریافت شماره NIE و همچنین مراحل اخذ اقامت اروپا با کارشناسان ما در مرکز تماس حاصل فرمایید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

سیستم حقوقی اسپانیا و اخذ اقامت اروپا

برای اخذ اقامت اروپا و اسپانیا داشتن اطلاعاتی در خصوص سیستم حقوقی اسپانیا امری لازم است. اگر شما به دنبال مشاوره قانونی هستید، از میان ساکنان محلی میتوانید اطلاعاتی کسب کنید و توصیه ها را دریافت کنید. به این ترتیب شما معمولا نه تنها افرادی را استخدام می کنید، بلکه مهم از آن اطلاعات بیشتری در خصوص سیستم حقوقی اسپانیا و مراحل اخذ اقامت اروپا بدست می آورید.

همیشه هزینه ها را پیش از زمانی که وکیل خود را میخواهید انتخاب کنید تخمین بزنید و هزینه های تعدادی از وکلا را مقایسه کنید، زیرا آنها می توانند بطور قابل توجهی متفاوت باشند. وکلا باید دقیقا همان چیزی را که هزینه میکنند، مشخص کنند. اگر با تعدادی از متخصصان حقوقی درباره همین موضوع مشورت کنید، به احتمال زیاد دقیقا همان توصیه را دریافت خواهید کرد.

سیستم حقوقی اسپانیا به طور خشونت آمیز نیست (به طور عمده به حالت تعلیق درآمده است) بطوری که صدها هزار مورد در سرتاسر اسپانیا وجود دارد که سالها طول می کشد به دادگاه برسد. حتی دادگاه های محلی می توانند پنج سال برای بررسی یک پرونده زمان صرف کنند، اگرچه تاخیر معمولا به مدت دو سال برای جرائم جزئی و تا 4 سال برای جرائم جدی است. این بدان معنی است که شما باید همه کارهای ممکن را انجام دهید تا از انجام هرگونه اقدام احتمالی در حین انجام کسب و کار در اسپانیا جلوگیری کنید، به عنوان مثال، پیش از دریافت مشاوره قانونی متخصص.

اگر همه چیز اشتباه اثبات شود سالها طول می کشد تا رضایت طرف مقابل را به دست بیاورد و در صورت تقلب، مجبور به پرداخت جریمه میشوید. دادگاه های محلی، قضات و وکلا اغلب سیستم را به اهداف خود سوق می دهند و تقریبا هر کسی که به اندازه کافی پول یا تخصص دارد می تواند از این قانون به نفع خود استفاده کند. در سال های اخیر بی اعتماد عمومی به سیستم حقوقی اسپانیا توسط یک سری از رسوایی ها، بوجود آمده است.

وکلا در سیستم حقوقی اسپانیا و موارد اخذ اقامت اروپا

در صورت خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا ، سرمایه گذاری در کسب و کار یا شروع کسب و کار، درخواست برای اجازه کار ، باید از خدمات وکیل با تجربه استفاده کنید. شما ممکن است بتوانید لیستی از وکلای سفارت یا کنسولگری محلی خود را بدست آورید. هزینه های وکلا پیشنهاد شده توسط سازمان های حرفه ای استانی (Ilustre Colegio de Abogados) تعیین می شود، اگرچه وکلای فردی اغلب هزینه های بسیار بیشتری را تعیین می کنند. با این حال، هزینه ها معمولا کمتر از حقوق وکلا در کشورهای اروپای شمالی است و مشاوره ساده کمتر از نیم ساعت هزینه ای از 50 € می باشد.

همیشه سعی کنید با یک وکیل که به زبان اسپانیایی صحبت میکند، مشورت کنید. در برخی مناطق، وکلائی که به زبان انگلیسی و دیگر زبان های خارجی صحبت می کنند رایج هستند و برای برخورد با خارجی ها و مشکلات خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند. در مواردی که یک وکیل واجد شرایط است و درآمد شما کمتر از دو برابر حداقل دستمزد اسپانیا است، می توانید برای مشاور حقوقی رایگان (abogado de oficio) درخواست دهید. کالج وکلا یک وکیل را برای کمک به شما انتخاب می کند. در مواردی که مبلغ بیش از 900 یورو باشد، خدمات دادستانی (procurador) مورد نیاز است. اگر خدمات رضایت بخش دریافت نکنید می توانید به کالج حرفه ای محلی شکایت کنید. شکایات رایج عبارتند از تاخیر طولانی، ارتباط ضعیف، هزینه های بالا و بار اضافی (به خصوص در رابطه با معاملات املاک با خارجی ها).

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم حقوقی اسپانیا و مراحل اخذ اقامت اروپا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

شهروندی اسپانیا و اخذ اقامت اروپا

واجد شرایط بودن شما برای شهروندی اسپانیا و اخذ اقامت اروپا بستگی به والدین شما، ملیت فعلی شما و مدت زمانی که در اسپانیا زندگی کرده اید،‌ دارد. اگر یکی از والدین شما اسپانیایی باشد، شما به طور خودکار شهروندی اسپانیا را دریافت خواهید کرد. اگر شما در اسپانیا متولد شوید و یکی از والدین شما نیز متولد اسپانیا باشد، در این صورت نیز شما شهروندی اسپانیا و اخذ اقامت اروپا را دریافت میکنید.

شرایط شهروندی اسپانیا و اخذ اقامت اروپا

اکثر خارجی ها قبل از اینکه بتوانند برای شهروندی اسپانیا و اخذ اقامت اروپا درخواست دهند، باید مجوز اقامت داشته باشند. استثنائات اصلی کسانی هستند که پناهنده سیاسی یا پناهندگی داشته باشند می توانند پس از پنج سال درخواست شهروندی اسپانیا و اخذ اقامت اروپا کنند ولی شهروندان کشورهای آمریکای لاتین، آندورا، فیلیپین، گینه استوایی، پرتغال و یهودیان اسپانیایی پس از دو سال می توانند درخواست کنند.

یک دوره اقامت یک ساله برای کسی که در اسپانیا متولد شده یا متولد خارج از اسپانیا با یک مادر یا پدر اسپانیایی میباشد یا هر کسی که با یک شهروند اسپانیایی ازدواج کرده است، کافی است.

در تمامی موارد، مدت اقامت در اسپانیا باید بلافاصله قبل از درخواست باشد. ازدواج با یک شهروند اسپانیایی به شما اجازه کار نمی دهد، اگر چه درخواست برای یکی معمولا اعطا می شود و به سرعت اعمال می شود. کودکان خارجی زیر 18 سال که توسط والدین اسپانیایی تائید می شوند، به صورت خودکار شهروندی اسپانیا را دریافت می کنند، اگرچه یک کودک متولد 18 ساله یا بیشتر در زمان تائید شهروندی باید تصمیم بگیرد که آیا در دو سال پس از تائید شهروندی اسپانیا در این کشور می ماند یا خیر.

درخواست برای شهروندی اسپانیا و اخذ اقامت اروپا

یک درخواست برای شهروندی اسپانیا باید به وزیر دادگستری ارائه شود که می تواند از طریق نظم عمومی یا منافع ملی آن را رد کند. برای درخواست شهروندی اسپانیا و اخذ اقامت اروپا، گواهی تولد شما، گواهی ازدواج (در صورت لزوم) و گواهینامه های تولد و ازدواج پدر و مادرتان را که لازم است به طور رسمی به اسپانیایی ترجمه شود، لازم است.

 

شما همچنین باید یک گواهی رفتار خوب از پلیس داشته باشید، یک بیانیه از دو شهروند اسپانیایی که از درخواست شما حمایت می کنند، و شما باید نشان دهید که شهروند خوبی هستید و در جامعه اسپانیا پیوستگی دارید. اکثر مردم لازم است که یک وکیل را برای رسیدگی به پرونده های مربوطه استخدام کنند.

قانون اسپانیا ملیت دوگانه را برای بزرگسالان تشخیص نمی دهد و بنابراین یک کودک که مجاز به انتخاب بین اسپانیایی و دیگر ملیت باشد باید در سن 18 سالگی انتخاب کند. یک خارجی معمولا باید از ملیت سابق خود استعفا دهد (بجز پرتغال و آمریکای لاتین)، همچنین قسم به وفاداری به پادشاه اسپانیا، و قسم به قانون اساسی اسپانیا و قوانین دیگر را داشته باشد. توصیه می شود قبل از لغو ملیت و تبدیل شدن به یک شهروند اسپانیایی و اخذ اقامت اروپا مشاوره قانونی بگیرید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

مجوز کار در اسپانیا و چگونگی اخذ اقامت اروپا

مورد مجوز کار در اسپانیا و چگونگی اخذ اقامت اروپا زمانی مطرح می شود که زمان و مراحل مورد نیاز آن به چه صورت است. به عبارتی مهم است که بدانیم چگونه و چه زمانی برای آنها درخواست شود؟ به منظور استخدام یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، یک شرکت باید نشان دهد که نیازمند مهارت خاص برای موقعیتی است که از میان نامزدها از اتحادیه اروپا نمی توان آن شخص را یافت.

 

از سال 2006، شهروندان اتحادیه اروپا مجوز کار در اسپانیا را ندارند. این امکان برای خارجی ها وجود دارد که پس از آن که وارد کشور شدند به اداره استخدامی (Instituto Nacional de Empleo) مراجعه و ثبت نام کنند، که در این صورت پس از آن 90 روز برای یافتن شغل مورد نیاز خود فرصت دارند. اگر شغلی مورد نظر آنها نبود، باید دوباره ثبت نام کنند. هنگامی که فرد در شغل مد نظر خود استخدام شد، باید مجوز کار در اسپانیا را از کارفرمای خود برای درخواست اقامت در اسپانیا و همچنین اخذ اقامت اروپا درخواست کند.

 

از سوی دیگر، تمام شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیازمند یک مجوز کار در اسپانیا و یک مجوز اقامت هستند که می تواند در همان زمان اعمال شود. نوع مجوز مورد نیاز بستگی به نوع کاری که انجام می دهید،‌ دارد.

انواع مجوز کار در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا

موارد زیر مهمترین مجوز کار در اسپانیا هستند:

  • نوع A: برای شغل موقت و مدت ثابت؛ مانند ساخت و ساز، نصب و راه اندازی تجهیزات و غیره
  • نوع B: برای کسانی که پیشنهاد شغلی از یک شرکت برای فعالیت از پیش تعیین شده در یک مکان مشخص شده دارند. بعدها، شما می توانید درخواست مجوز کنید که به شما امکان انجام هر گونه فعالیت در هر کشوری (نوع C) را می دهد.
  • نوع T: برای کارکنانی که قراردادهای کوتاه مدت خدماتی مانند مشاوران را صادر می کنند، صادر می شود.
  • نوع D: برای کسانی که می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند که نیاز به مجوز اقامت هم دارند. در ابتدا برای انجام یک فعالیت خاص در یک منطقه مشخص از کشور صادر شده است. پس از تجدید، این اجازه می تواند به هر کسب و کار در هر بخش از کشور گسترش یابد.

برای توضیح دقیق تر از پرونده لازم برای کسب مجوز کار در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا ، با سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود تماس بگیرید. توصیه می شود به دنبال کمک از یک فرد حرفه ای و قانونی برای کمک در طول فرآیند درخواست باشید. همچنین لازم به ذکر است که روند تأیید می تواند هر 2 تا 6 ماه طول بکشد.

جهت کسب اطالاعات بیشتر در خصوص کسب مجوز کار در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  • euroeghamat euroeghamat
  • ۰
  • ۰

کار در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا

بازار کار در اسپانیا یکی از نکات مهمی است که توجه به آن برای اخذ اقامت اروپا لازم است. با افزایش 26% بیکاری در حال حاضر (آمار سال 2013)، رقابت شدید برای کار در اسپانیا وجود دارد. بسیاری از مردم اسپانیایی به دنبال کار هستند که این مقوله ناامید کننده و دشواری است و یک جستجوی معمول شغلی به سادگی می تواند تا 6 ماه طول بکشد.

شرایط کار در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا

شهرهای بزرگ اسپانیا بدون شک بهترین فرصت را برای هر خارجی که به دنبال کار در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا هست، ارائه می دهد. شما باید در نظر داشته باشید که یافتن کار در اسپانیا اغلب برای افرادی که شرایط را نمی دانند و با کیفیت و کمیت کار در اسپانیا آشنا نیستند،‌کار سختی است. با این وجود اطمینان حاصل کنید که مدارک تحصیلی از کشور شما به رسمیت شناخته شود.

در بعضی از صنایع و برای بعضی از کارفرمایان خارجی بودن یک ایراد به حساب میآید؛ محدودیت های مربوط به استخدام خارجی در کسب و کار اسپانیایی نیز وجود دارد.

اگر شما دانش کار در اسپانیا را ندارید، احتمال اشتغال شما در مشاغل ویژه محدود خواهد شد. یادگیری اسپانیایی برای شکار شغلی خوب، ارزشمند خواهد بود و قطعا تعداد فرصت هایی که در اختیار شما قرار می گیرد را افزایش می دهد؛ این نیز یک راه عالی برای به دست آوردن کار مورد علاقه خودتان با هر کارفرمای احتمالی است. علاوه بر این، اگر شما به دنبال کار در کاتالونیا هستید، حداقل یک درک اولیه از کاتالان لازم است.

بعضی از صنایع برای خارجی های مقیم اسپانیا وجود دارد، اما کارفرمایان همچنان کارکنان خارجی ماهر را ترجیح می دهند. کارگران حرفه ای ماهر، مهندسین و افرادی که در بخش امور مالی تجربه دارند، در حال حاضر در بازار کار در اسپانیا تقاضا دارند. اگر می خواهید معلم زبان خارجی، به ویژه انگلیسی باشید، فرصت های زیادی نیز وجود دارد.

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و بیکاری بالا در اسپانیا، بسیار شایسته است قبل از اینکه شما در محل کار خود مشغول به کار شوید از طریق وکلا و کارشناسان ما اطلاعات کافی را در مورد شرایط کار در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا بدانید.

  • euroeghamat euroeghamat